Toimintakertomus vuodelta 2022

Vuosi oli seuran 43 toimintavuosi. Seura on perustettu 20.11.1979. Seuran pääasiallinen toiminta-alue on ollut perustamisesta lähtien Kuopion ruutukaava-alue.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi seura on osallistunut ruutukaava-alueen suunnitteluun antamalla lausuntoja asemakaavamuutoksista, liikenneselvityksistä ja kehittämisestä sekä on toiminut alueensa asukkaiden yhdyssiteenä ja keskustelukanavana.

Jäsenistö

Jäseniä oli vuoden 2022 alussa 226 jäsentä sekä vuoden 2022 lopussa oli 234 jäsentä.

Tiedottaminen

Jäsenille on tiedotettu tapahtumista kahdesti vuodessa lähetetyillä jäsenkirjeillä sekä Savon Sanomien järjestöt- ja seurat palstalla sekä seuran kotisivuilla.

Hallinto

Kanta-Kuopio seura ry:n hallitus vuonna 2022

• Lyytinen Paavo, puheenjohtaja
  • Virtaniemi Pekka, varapuheenjohtaja
  • Tirkkonen Terttu, sihteeri
  • Eskelinen Pirjo, jäsen
  • Kangasaho Marjut, jäsen
  • Tolvanen Kyösti, jäsen
  • Sinisalo Raija, jäsen

Hallitus kokoontui vuoden 2022 aikana 5 kertaa.

Vuoden 2022 toiminnantarkastajiksi valittiin Raimo Kärppä ja Elvi Miettinen ja varatoiminnantarkastajiksi Erja ja Manu Vesalo.

Seuran kevätkokous oli 16.3.2022 Ravintola Skilla, Kuopio ja syyskokous oli 16.11.2022 Taidelukio Lumit, Kuopio

Seuran kevätkokous pidettiin 16.3.2022 Ravintola Skillassa. Kalevi Ollikaisen toimiessa puheenjohtajana. Kokouksessa vahvistettiin vuoden 2021 tilinpäätös ja myönnettiin hallitukselle vastuuvapaus tileistä.

Seuran syyskokous pidettiin 16.11.2022 Taidelukio Lumitissa, Osmo Tirkkosen toimiessa puheenjohtajana. Kokouksessa valittiin hallitus vuodelle 2023. Seuran puheenjohtajana jatkaa v. 2023 Paavo Lyytinen, hän toimii myös hallituksen  puheenjohtajana. Muut hallituksen jäsenet ovat: Terttu Tirkkonen, Pirjo Eskelinen, Marjut Kangasaho, Kyösti Tolvanen ja Raija Sinisalo. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Paavo Jauhiainen.

Hallituksen ulkopuolisena jäsenenä talousasioita hoitaa Osmo Tirkkonen.

Vuodelle  2023 hyväksyttiin toimintasuunnitelma,  jäsenmaksu  ja talousarvio.

Vuoden 2023 varsinaisiksi toiminnantarkastajiksi valittiin Elvi Miettinen ja Raimo Kärppä varatoiminnantarkastajiksi valittiin Erja ja Manu Vesalo.

Jäsentilaisuudet

Seuramme järjesti seuraavat tapahtumat, joihin osallistui yhteensä 336 jäsentä.

Kevät 2022

Koronan takia peruttiin seuraavat kevään tapahtumat:
Tammikuussa 27.1. oli Antti Heikkisen tilaisuus, joka jouduttiin perumaan.
Helmikuussa 16.2. olisi ollut vierailu KPY Novapolikselle, joka myös jouduttiin perumaan.

Maaliskuu 16.3.2022 Ravintola Skilla
Pidimme kevätkokouksen Ravintola Skillassa, Meille esiintyi Mari Sihvo, hän lauloi ja säestäjänä oli Maxi Huttunen kitaralla.
Tilaisuuteen osallistui 41 jäsentä

Huhtikuu 2.4.2022 Varkauden teatteri
Olimme Varkauden teatterissa katsomassa musikaalia ”Villit vuodet”.
Tilaisuuteen osallistui 34 jäsentä

Toukokuu 18.5.2022 Riuttalan talomuseo
Teimme kevätretken Riuttalan talomuseoon.
Tilaisuuteen osallistui 20 jäsentä

Kesäkuu 8.6.2022 Vaajasalon kierros m/s Queen R
Teimme opastetun laivaristeilyn Vaajasalon ympäri. Oppaanamme oli Kaija Lipponen.
Tilaisuuteen osallistui 37 jäsentä

Syksy 2022

Syyskuu 14.9.2022
Pyysimme vieraaksemme FT kirjailija Lasse Lehtisen kertomaan kirjoistaan.
Aiheena oli ”Suomen kansan vihan vuodet 1899-1939”.
Tilaisuuteen osallistui 46 jäsentä.

Lokakuu 12.10.2022 KPY Novapolis
Olimme tutustumassa KPY Novapolikseen, meidät otti vastaan Kauppaneuvos Tarja Tikkanen sekä toimitusjohtaja Anssi Lehikoinen.
Tilaisuuteen osallistui 40 jäsentä.

Marraskuu 16.11.2022 Taidelukio Lumit
Pidimme syyskokouksen, jonka jälkeen tutustuttiin Taidelukio Lumitin tiloihin.
Tilaisuuteen osallistui 82 jäsentä.

Joulukuu 3.12.2022 Kuopion kaupungin teatteri
Pidimme pikkujoulun teatterilla,  jossa katsoimme musikaalin ”Huomenna minä lähden”.
Tilaisuuteen osallistui 36 jäsentä.

Kuopiossa  27 helmikuuta  2023