Historia

Kanta-Kuopion seuran, Kuopion kantakaupungin kaupunginosayhdistyksen perustuva kokous pidettiin 20.11.1979. Kokoukseen osallistui 30 henkilöä. Tuomo Loikkanen valittiin seuran ensimmäiseksi puheenjohtajaksi ja Seppo Latvala ensimmäiseksi sihteeriksi. Lisäksi valittiin 5-jäseninen toimikunta (Tuomo Loikkanen, Kyllikki Helo, Matti Mänttäri, Seppo Latvala ja Esko Toppinen), jonka ensimmäiseksi tehtäväksi tuli valmistella yhdistyksen säännöt. Seuran yleinen kokous pidettiin 7.1.1980. Kokouksessa hyväksyttiin säännöt ja valittiin ensimmäinen johtokunta: Tuomo Loikkanen, Kyllikki Helo, Liisa Vahronen, Hannu Harjunheimo, Eero Karttunen, Juha Kettunen, Seppo Latvala, Matti Mänttäri ja Esko Toppinen. Seuran menestyksellisen toiminnan katsottiin edellyttävän kantakuopiolaisten kiinnostusta oman kaupunginosansa kehittämiseen.