Kanta-Kuopion Seura ry

Kanta-Kuopion Seura ry perustettiin 20.11.1979.

Kanta-Kuopion Seura on Kuopion kaupungin ensimmäinen kaupunginosayhdistys; sen toiminta-alue on Kuopion ydinkeskusta. Seura toimii paikalliskulttuurin, ympäristönsuojelun, maisemanhoidon, liikennesuunnittelun jne. edistämiseksi.
Yhdistys tähtää keskustan viihtyvyyden lisäämiseen; se tahtoo tehdä ydinkeskustasta entistä paremman, viihtyisämmän paikan asua.
Kanta-Kuopion Seura on kanava kunnallisiin hallintokuntiin ja se antaa lausuntoja ja kannanottoja sekä järjestää keskustelu- ja esitelmätilaisuuksia.
Seurassa on noin 300 jäsentä. Jäsenistölle on tarjolla virkistystoimintaa ja retkiä. Tapahtumista tiedotetaan kevät- ja syyskauden jäsentiedotteilla sekä kotisivuilla.

Seuran puheenjohtajan Paavo Lyytisen haastattelu 18.1.2021 Savon Aalloilla, toimittajana Sami Turunen.
Kuva Auli Ekdahl