Toimintakertomus vuodelta 2019

Vuosi oli seuran 40 toimintavuosi. Seura on perustettu 20.11.1979. Seuran pääasiallinen toiminta-alue on ollut perustamisesta lähtien Kuopion ruutukaava-alue.
Tarkoituksensa toteuttamiseksi seura on osallistunut ruutukaava-alueen suunnitteluun antamalla lausuntoja asemakaavamuutoksista, liikenneselvityksistä ja kehittämisestä sekä on toiminut alueensa asukkaiden yhdyssiteenä ja keskustelukanavana.

Jäsenistö

Jäseniä oli vuoden 2019 alussa 251 jäsentä sekä 3 yhteisöjäsentä.
Vuoden 2019 lopussa oli 241 jäsentä sekä 2 yhteisöjäsentä.

Tiedottaminen

Jäsenille on tiedotettu tapahtumista kahdesti vuodessa lähetetyillä jäsenkirjeillä sekä Savon Sanomien järjestöt- ja seurat palstalla.

Hallinto

Kanta-Kuopio seura ry:n hallitus vuonna 2019:

Pitkänen Kalevi, puheenjohtaja
Rissanen Pentti, varapuheenjohtaja
Keinänen Maija-Liisa, rahastonhoitaja / jäsenasioiden hoitaja
Tirkkonen Terttu, sihteeri
Eskelinen Pirjo, jäsen
Kangasaho Marjut, jäsen
Tolvanen Kyösti, jäsen

Hallitus kokoontui vuoden 2019 aikana 6 kertaa.

Vuoden 2019 toiminnantarkastajina olivat Tarja ja Tauno Pitkänen ja varatoiminnantarkastajina Kirsti ja Juhani Koistinen.

Seuran kevätkokous pidettiin 14.3.2019 Ramin konditoriassa. Kokouksen puheenjohtajana toimi Osmo Tirkkonen. Kokouksessa vahvistettiin vuoden 2018 tilinpäätös ja myönnettiin hallitukselle vastuuvapaus tileistä.

Seuran syyskokous pidettiin10.10.2019 Kuopion Saanassa, Bellan rannassa
Osmo Tirkkosen toimiessa puheenjohtajana. Kokouksessa valittiin hallitus vuodelle 2020.
Seuran puheenjohtajaksi vuodeksi 2020 valittiin Kalevi Pitkänen, hän toimii myös hallituksen puheenjohtajana.
Muut hallituksen jäsenet: Pentti Rissanen, hän toimii myös hallituksen varapuheenjohtajana ,Terttu Tirkkonen, sihteeri, Pirjo Eskelinen, jäsen, Marjut Kangasaho, jäsen, Kyösti Tolvanen, jäsen ja uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Raimo Turjanmäki. Maija-Liisa Keinänen ei halunnut enää jatkaa hallituksessa.

Vuodelle 2020 hyväksyttiin toimintasuunnitelma, jäsenmaksu ja talousarvio.

Vuoden 2020 varsinaisiksi toiminnantarkastajiksi valittiin Tarja ja Tauno Pitkänen
varatoiminnantarkastajiksi Kirsti ja Juhani Koistinen.

Jäsentilaisuudet

Seuramme järjesti seuraavat tapahtumat, joihin osallistui yhteensä 531 henkilöä.

Kevät 2019

Tammikuu 31.1.2019
Teimme kokopäiväretken Iisalmeen ja Lapinlahdelle. Tutustuimme Olvi-museoon, Taidemuseo Eemiliin sekä Väärnin pappilaan.
Tilaisuuteen osallistui 40 jäsentä.

Helmikuu 14.2.2019
Tutustuimme remontoituun Hotelli Puijonsarveen.
Tilaisuuteen osallistui 44 jäsentä.

Maaliskuu 14.3.2019
Pidimme yhdistyksen sääntömääräisen kevätkokouksen Ramin konditoriassa, jossa
tietokirjailija Tapio Rissanen piti luennon ”Kuopiolainen Romppaisen perhe ja Globaali
talous”.
Tilaisuuteen osallistui 53 jäsentä.

Huhtikuu 10.4.2019
Myyntijohtaja Anu Heiskanen Pohjois-Savon OP-Kiinteistökeskuksesta kertoi meille
ajankohtaisia asioita kiinteistö- ja pankkiasioista. Tilaisuus oli Ramin konditoriassa.
Tilaisuudessa oli 49 jäsentä.

Toukokuu 15.5.2019
Teimme tutustumismatkan Satulinnaan Hirvensalmelle.
Tilaisuudessa oli 38 jäsentä.

Kesäkuu 15.6.2019
Kävimme kesäteatterissa Kylpylähotelli Kuntorannassa Varkaudessa, esitys oli
”Remppaa ja rintakarvoja”.
Tilaisuudessa oli 20 jäsentä.

Syksy 2019

Syyskuu 5.9.2019
Syksyn aloitimme mielenkiintoisella matkalla, tutustuen Serlachius-museoihin Mäntässä.
Tilaisuudessa oli 53 jäsentä.

Lokakuu 10.10.2019
Tutustuimme Saanaan Bellan rannassa ja pidimme samalla syyskokouksen.
Tilaisuudessa oli 71 jäsentä.

Marraskuu 23.11.2019
Pidimme yhdistyksemme 40 v juhlan kaupungintalon juhlasalissa. Juhlassa esiintyivät
Linda Peltomäki, laulu ja säestäjänä Ida-Maria Penttinen, piano sekä harmonikan soittaja
Timo Sormunen ja laulaja Tapani Vuori.
Tilaisuudessa oli 88 jäsentä.

Joulukuu 15.12.2019
Pikkujoulun vietimme Musiikkikeskuksessa, jossa oli Markku Köntän joulukonsertti.
Tilaisuudessa oli 75 jäsentä.

Kuopiossa 17.2.helmikuuta 2020